nannie.reismee.nl

We zijn gearriveerd

Dag lieve mensen,

zoals beloofd pen ik bij gelegenheid tot internet, wat zaken neer, zodat jullie mijn reilen en zeilen in Afrika toch ook een beetje kunnen volgen vanuit Belgie. Woe om 19u05 opgestegen richting Madrid voor een vlucht van 2.5 uur. Door hevig onweer een half uur later toegekomen dan gepland. We kregen een lichtspektakel van bliksemschichten rondom de vlieger te zien. De meesten onder ons ervaren een eerste slechte ervaring op een vliegtuigvlucht. Het vliegtuig werd op een bepaald moment van links naar rechts geschud, meer dan alleen lichte turbulentie dus. Ironisch genoeg begon op dat moment, toeval of niet, klassieke muziek uit de boxen te spelen. Het deed mij direct denken aan de film titanic. De wachtduur van de tussenstop was 4 uur, maar de tijd ging sneller voorbij dan verwacht door het leuke gezelschap. De medereizigers zijn zeer amusant. Donderdag om 1u30 ging de 2de vlieger op richting johannesburg, dit voor een nachtvlucht van 10.5 uren. Om 12 uur stipt konden we landen, na alweer een zeer turbulente vlucht. Het slapen ging moeilijk door de te krappe zetels, een te hard blazende airco en alweer turbulentie. De vele Spanjaarden op het vliegtuig die voor het nodige rumoer zorgden, waren op bepaalde momenten muisstil. De persoon naast mij haalde een kotszakje boven om zijn juist verorberde maaltijd over te geven.In Johannesburg huren we een busje en kunnen we starten aan de echte reistrip. Hier wordt links gereden. Het stuur zit rechts en de pook links van de bestuurder. De eerste uren rijden waren dan ook een beproeving.