nannie.reismee.nl

De wereld vanuit de lucht bekeken en aankomst in Bangkok

Ik stap vandaag, 25 oktober 2008, vol nieuwsgierigheid op het vliegtuig richting Thailand. Ik zal de komende 3 weken rondtrekken in het authentieke Laos. Mijn medereizigers zijn Hilde, Wim, Sven, Mia, Sabine, Dieter, Sofie, Joke en Malika.

We spreken af om 15u30 in de luchthaven van Zaventem want om uiterlijk 16u00 moeten we ingecheckt zijn. In 2 vluchten en na +- 12 vermoeiende uren (zondag 26/10)komen we aan in de 'city of angels' en zo'n beetje het episch centrum van zuid-oost Azië 'BANGKOK'. Plaatselijke tijd is het 6 uur later dan in België.

Wanneer de vliegtuigdeur wordt geopend, komt de zwoele lucht ( hoge temperaturen en zeer hoge luchtvochtigheid) ons tegemoet. Het moet gezegd, dit wordt 3 weken zweten en puffen ....

Bij het buitenlopen van de 'toch wel indrukwekkend grote en moderne'luchthaven worden we aangeklampt door luidroepende Aziaten die trachtenhun tuk tuk (motorisch aangedreven driewieler) oftaxi aan tebiedenvoor verder vervoer. Uiteindelijk kiezen we voor een minibusje dat ons naar ons guesthouse in de stadswijk Banglamphu zal brengen.

In het straatbeeld vallenmeteen de grote contrasten op. Torenhoge dure appartementsgebouwen rijzen op naast erbarmelijke krottenwijken. Verkeersregels bestaan er niet en/of er wordt zich niet aan de regels gehouden. Het verkeer is met andere woorden één grote chaos. Op elke hoek van de straat staat de de koning en/of koningin afgebeeld die als bigbrother (sister) op de bevolking neerkijkt.

Bij aankomst in de guesthouse is er de mogelijkheid tot een beetje uitrusten, een douche nemen of reeds op verkenning gaan. 's Avonds spreken we af om samen te eten en ons visum voor Laos aan te vragen. We kuieren in Khao San Road, de budget straat waar je tal van shops vindt om aankopen te doen voor je verdere reis (goedkope kledij, eten en drinken ...)

Sabine en ik besluiten om een Thaise voetmassage te nemen en genieten doen we ... Ik moet wel zeggen dat de Aziaten een vrij masochistisch volkje zijn, voor een massage met zachte aanpak moet je elders zijn ...

We kruipen moe in ons bedje.