nannie.reismee.nl

Vientiane en busrit naar Luang Prabang

Vandaag brengen we een bezoek aan het Buddha Park in Xieng Khuan. In het doorgaan met de bus is er opnieuw het probleem van onvoldoende zitplaatsen. Er wordt een extra plaats gecreëerd door het neerplaatsen van een krukje in de middengang van de bus. Ik neem plaats. Al snel word ik gebombardeerd tot geldontvanger en stoppen locals mij hun busgeld toe dat ik vervolgens aan de buschauffeur overhandig.

Bij de terugkeer van het Buddha Park neem ik plaats achterop de moto bij Sven. Sofie neemt plaats achterop de moto bij Dieter. We besluiten te stoppen aan een tempel en een plaatselijke monnik staat erop ons een rondleiding te geven. Hij stelt zich voor als de 20 jarige Boun Thann. Tijdens de rondleiding deelt Boun Thann ons mee dat zijn leraar is gestorven en zopas is verbrand. Onder een boom zien we inderdaad assen liggen en men is een stuppa (soort grafsteen) aan het maken.Verderop zien we een lichaam smeulen op een steen met errond een aantal snuffelende honden.

Ik ga op de foto met Boun Thann en we wisselen email adressen uit. Hij is namelijk Engels aan het studeren en zou het fijn vinden te kunnen blijven communiceren.

's Avonds nemen we de bus naar Luang Prabang. Het wordt een tocht van 10 tot 14 uren. De busrit gaat langs de bergen en de landschappen zijn dan ook bijzonder mooi. Tijdens de nacht is het moeilijk slapen. De zetels zitten echt ongemakkelijk en bovendien staat de televisie aan en wordt er overluide karaoke afgespeeld. Oordopjes dragen helpt hier echt niet!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!