nannie.reismee.nl

Luang Prabang watervallen en rit naar Muang Ngoi

Vandaag bezoeken we de watervallen Tat Sae eb Kuang SI. We nemen een tuktuk die ons naar de oever van de rivier brengt en daar nemen we een plaatselijke boot (een soort van brede kano waarinje niet te veel mag bewegen ofje valt in het water). Bij de eerste waterval zijn we getuige van het baden en gewassen worden van olifanten. We besluiten ook zelf een plons te nemen in het water. Het koele water zorgt voor verfrissing. Bij de tweede waterval kunnen we een aantal zwarte beren bewonderen. Ook hier spring ik het koude water in. Het is hier weliswaar moeilijker om kou te krijgen want het is echt lastig zwemmen tegen de stroming in.

De volgende dag (01/11) reizen we verder richting Muang Ngoi. Na een hobbelige busrit van 5 uur stappen we in Nong Khiaw op de boot voor een vaart langs het mooie karstgebergte. In de namiddag arriveren we bij locals waar we ook zullen overnachten. Onze slaapplaats bestaat uit een paalwoning gemaakt uit bamboe met daarin een matras en een muskietennet tegen de beestjes. Van beestjes gesproken, bij het intrekken in onze hut maken we kennis met een toch wel zeer grote spin (7 cm). We overwinnen onze angst en gaan slapen met de hoop dat de spin geen gaatje vindt in het muskietennet.