nannie.reismee.nl

3 daagse moutainbike tocht

Na een busrit van ongeveer 8 uur vanuitNong Khiaw arriveren we in Luang Namtha.

Van hieruit ondernemen we een fietstocht richting Muang Sing (1ste dag). Het gaat om een afstand van 60 km waarvan 40 km stijgen en 20 km afdalen. Af en toe stoppen we voor een bezoek aan een dorpje. De temperaturen zijn vandaag bijzonder hoog en door de hoge inspanning krijg ik een eerste hyperventilatieaanval na 25 km stijgen. Ik wil toch doorgaan, maar krijg al snel een 2de hyperventilatieaanval. Tenslotte besluit ik de beklimming te stoppen en achteraan de tuk tuk plaats te nemen. Na enige tijd krijg ik gezelschap van Mia die er ook de brui aan geeft. De afdaling wordt in de gietende regen afgelegd wat niet ongevaarlijke toestanden met zich meebrengt.

De 2de dag fietsen we 35 km off and on road langs de Chinese grens. Het is dolle pret daar het opnieuw ploeteren is in de modder en door riviertjes.

De 3de dag fietsen we 30 km on and off road terug, richting Luang Namtha.