nannie.reismee.nl

The gibbon experience

Datgenewaar we allemaal zo naar uitkeken ... the gibbon experience!!!! We trekken de jungle in om aan ziplijnen 150 meter boven de grond te gaan zweven.

Voor vertrek krijgen we een korte toelichting betreffende de veiligheid en dienen we een contract te ondertekenen ( kwestie als er iemand te pletter stort,de organisatieniet verantwoordelijk kan worden gesteld ...)

Daarna gaat het richting de jungle. Gelukkig zijn we hier niet in het volle regenseizoen en kan de jeep ons relatief diep in de jungle brengen vooraleer we te voet verder moeten. Hier en daar ligt er wat modder op de weg en slipt de jeep van links naar rechts. Opbepaalde momenten verdwijnt de chauffeur zomaar eens vanachter zijnstuur en zitten we in een rijdende jeep zonder bestuurder!

Eénmaal gearriveerd in het dichtsbijzijnde dorpje gaanwe te voet verder. Het wordt een lastige klim van trappen, trappen en nog eens trappen ... amai, de kuiten! Eénmaal boven wordt ons een harnas overhandigt met ziptoestel en veilgheidskoord. Daarna gaat het richting de eerste ziplijn die ons naar onze boomhut brengt.

Bij de eerste zippogingen bots ik pal tegen een boom aan. Ik beslis om voortaan vroeger aan de rem te trekken ... bijgevolg zal ik in de loop van de experience vaak halverwege de ziplijn tot stilstand komen en ben ik genoodzaakt mij als een aapje aan de lijn voort te bewegen (arm- en buikspieren krijg je hiervan wel!)

De boomhut levert een zeer mooi zicht op de jungle en een enorm gevoel van vrijheid. De komende dagen zal dit onze uitvalshoek zijn om op zoek te gaan naar gibbons. Uiteindelijk zal ik enkel gibbons spotten, samen met een aantal 'reuze' eekhoorns.

Bij het lezen van het guestbook valt ons op dat iedereen het over 'de ratten' heeft ... en jawel, zodra het donker wordt komen de beestjes tevoorschijn. Ik beslis om mijn rugzak en schoenen binnenin het muskietennet te plaatsen bij het slapengaan. Een geluk, want bij het opstaan blijkt er aan de schoenen van Sabine en de rugzak van Wim geknaagd met een aantal gaten tot gevolg.

Verder was het enorm genieten bij het douchen. Wie kan er allemaal zeggen dathij in zijnblootje de jungle met alle bijhorendegeluiden en kreten heeft mogen bewonderen?

De laatste dag is het eventjes schrikken wanneer het ziptoestel van Malika het begeeft. De veiligheidskoord bewijst nog maar eens zijn nut.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!