nannie.reismee.nl

Terugkeer naar België

Onze laatste dagen op Aziatische bodem zijn aangebroken. Na de gibbon experience hebben we de oversteek gemaakt naar Thailand en vandaag nemen we opnieuw de nachttrein richting Bangkok. We komen in de vroege ochtend (15/11) aan in Bangkok en hebben dus nog voldoende tijd om souvenirs te kopenop de weekendmarket vooraleer we het vliegtuig nemen van 23u15 richting Istanbul. In Istanbul is het nog 2 uren wachten vooraleer we een vlucht hebben richting Brussel.

Wat mij vooral is bijgebleven:

- Bangkok is een stad vol contrasten en een vuile stad. De stad hangt vol smog. Niet voor niets dragen de meeste inwoners een maskertje.

- Laos is één van de armste landen ter wereld. Ondanks de armoede zijn de mensen steeds goedlachs en begroeten ze ieder met een welgemeende sabaidee! Hun thuis is ieders thuis.

- Laos wordt overheerst door puppies en kinderen. Ze kweken als zot. Ouderen zie je minder in het straatbeeld. Grote zus draagt steeds haar kleine broer op de rug mee.

- De fruitshakes zijn verrukkelijk! Het steeds moeten eten van rijst/stickyrice/noedels stak al snel tegen.

- Allemaal beestjes: fluogroene slangen, reuzegrote spinnen, knagende ratten, kakkerlakken, bloedzuigers, zéér mooie vlinders, 'reuze' eekhoorns, gibbons, reuzesprinkhanen, ghekko's...

...