nannie.reismee.nl

De Gili eilanden: gewoonweg magnifique!

Rode kreeft groet u ...

jaja, ge kunt het al raden, ik ben een heel klein beetje verbrand. Ik zit momenteel reeds 2 dagen op de Gili eilanden en dit is 'the place to be' om te feesten! In Lombok is Gili Trawangan ook wel gekend als condoomeiland of feesteiland. Ik was dus zeer benieuwd over wat ik hier te zien zou krijgen en jaaa, het voldoet aan alle verwachtingen.

De parelwitte stranden en het helderblauwe water had ik tot nu toe enkel nog maar in de films gezien. Gili is opgebouwd uit een netwerk van kleine stoffige wegeltjes waar je de enige gezellige zithoek / cafe naast de andere vindt en dit tot aan de branding van het water. Als het water opklotst durven je voeten wel eens nat te worden ... 's Avonds zit je in het gezellige licht van de vele lampionnetjes. Gisterenavond kennis gemaakt met een Belg uit Brugge, Tom, die reeds 1.5 jaar aan het reizen is. Hij was vergezeld van 2 mensen uit Nieuw Zeeland en 2 Australiers... Het werd een bonte avond waar de alcohol nogal werd geschonken. Vandaag gaan snorkelen in volle zee op zoek naar schildpadden en al het moois dat te vinden is in die natte onderwereld. Weliswaar geen schildpadden gezien, maar tussen talrijke scholen kleurrijke vissen gezwommem met zicht op magnifique koraalriffen. Ik heb er echt van genoten! De boot die ons van de ene spot naar de andere voer was ook nog eens voorzien van een glazen bodem, wat ons tussendoor ook nog eens de kans gaf een zicht op de bodem van het grote water te werpen. Het gezelschap op de boot was overwegend van Nederlands origine. Verder ook nog een aantal Amerikanen. In de namiddag strandwandeling gemaakt voor het zien van een magnique zonsondergang, dit met onze voetjes in het zeewater, het aangenaam geluid van breken van de surfersgolven en in gezelschap van heel wat zeesterren aan mij voeten. Morgen ben ik van plan een fietstocht te maken rond het eiland, een tocht van 2 uren. Vanavond nog een feestje bouwen ... Maandagochtend gaat het richting Bali waar onze laatste week vakantie ingaat. We starten in Ubud ...

Tot binnenkort.

Ps. bedankt voor de vele reacties!