nannie.reismee.nl

Drakensbergen

...

na het ontbijt wandelen we terug via een andere, doch even mooie route. Het is een tocht van 2.5 uren die vooral uit afdalen bestaat. De aandacht erbij houden is dus de boodschap want slippers zijn snel gemaakt. We eindigen opnieuw waar we zijn vertrokken de dag voordien. Daarna gaat het richting Clarens, een kunstenaarsdorp, maar mij doet het eerder toeristisch en Amerikaans aan dan Afrikaans. Hierna gaat het richting Drakensbergen. We rijden hierbij door het nationaal park Golden Gate. We spotten reebokken, bambi's, zebra's, ezels, bavianen en jawel, een enkel wildebeest, alias de gnoe. We passeren ook de eerste grote plassen water die uitnodigen tot een plonsje. We genieten van de zonsondergang aan de Sterkfontein dam, het 3de grootste stuwmeer ter wereld. Naarmate we drakensbergen naderen wordt het landschap groener. Ik daarentegen krijg een 'rood' kleurtje naarmate de reis vordert. Met de hitte en de wind die soms hard blaast is het smeren geblazen. De afrikanen daarentegen lopen hier nog rond met een muts en winterjas. De lente is dan ook nog maar pas begonnen. In Drakensbergen logeren we in een backpackersresort met heel wat meer luxe dan de vorige slaapplaatsen. Er is een hippe bar, jaccuzi, zwembad, pc, tv, sauna en een bed. Vandaag genieten we van een rustdagje waarbij de aftersun uitgebreid wordt gesmeerd en de blaren verzorgd als aandenken van de 2 daagse. Morgen gaat het richting Lesotho waar we bij een lokale stam zullen verblijven, zullen deelnemen aan de dagelijkse activiteiten en overnachten. Het zijn dus al leuke dagen geweest hier. De Afrikanen zijn hier wel wat bedeesder dan die in Belgie. En nog als afsluiter een kort gesprekje tussen onze bestuurder en een agent bij het binnenrijden van het nationaal park, iets wat de hele afrikaanse mentaliteit wel typeert:

bewaker: your name?

bestuurder: wim schoonjans, i will spell it

bewaker: no, it's ok, your name is to long, you can drive

leuk toch?

ok, dan, tot later, bij een volgende gelegenheid tot internet

de groeten

Jean-Claude

Nancy

Na het lezen van het vervolg en het vervolg en nog eens het vervolg kan ik vaststellen dat het weer de moeite loont. Geniet er maar dubbel en dik van en laat alle zorgen van de voorbije maanden daar maar achter. Ik kijk al uit naar het volgend stukje van uw reisverhaal en eventueel enkele foto's.

PS: die schrammen op uwen arm is dit echt van de struiken of waarde dronke???????

Petra & Ronny

Hey Nancy

Het ziet er weer een fantastische reis uit

Geniet er heel veel van en laat al je stess uit je varen.

Ik hoop dat we vlug een vervolg mogen lezen.

Groetjes
Ronny en Petra

Iris

Hey meisje,

Nog maar pas weg en alweer zoveel beleefd. Er zal nog heel veel bijkomen, ik ben in ieder geval eerste uur lezeres van je verhalen ('k heb toch niet veel anders te doen momenteel ;-))

Ik verlang al naar die top 5 die weeral een top 10 zal moeten worden en de vele foto's die je verhalen zullen inkleuren.

Geniet van je reis, gelukkig ben je ver weg van ons met je lookadem :-)

Groetjes!
Iris

melissa

t'is leuk om je zo te kunnen volgen,
zo is het net of we mee zijn met u.. ben al in afwachting op de volgende.

zeg....vergeet mijnen tijger of olifant nie e....

vele groetjes melissa